Thursday, June 24, 2010

sangap juga rupanya...

dulu jiran seksi aku pernah berpesan, "jika 10 hari kau tak updet blog, blog kau tidak akan seksi lagi." harini dah 9 hari aku tak updet. aku cuba mencari kelainan sebenarnya selain dari gaya penulisan keji. maka entri lepas, aku cuba. walaupun tidak berapa menjadi, sekurang kurangnya aku sudah cuba suatu yang tidak keji. tapi menulis bukan dengan hati agak sukar, aku mahu cuba lagi sekali, lansung tak jadi. kalau hati memang tak seni, nak buat benda seni memang susah. kalau hati kau keji, nak tulis benda keji memang mudah.

sekarang aku dah jadi anggota RELA. tugas aku mudah, berjaga sepanjang malam tengok bola di mamak2 berhampiran. tengok bola memang kau akan fokus pada bola kerana kurangnya gangguan luar seperti gadis2 yang sengaja jalan lenggang lenggok bajet menggoda. jadi, satu2nya cara aku nak menggatal, adalah dengan mamak2 yang berjalan tanpa lenggok menggoda. ajelina pun pasti tidak akan berasa cemburu. mamak2 ini biasanya yang berbulu lebat di dada, berbulu nipis di tangan. sila hafal 2 fakta di bawah, dan sematkan dalam minda.

"kalau rasa semacam ada bulu pada roti canai yang kamu makan, itu bulu tangan mamak."

"kalau rasa semacam ada bulu pada roti telur kamu, itu bulu ayam dari telur yang tidak dibasuh."


ini teori aku sahaja. sengaja aku mahu jadikan fakta. aku sendiri wajib ada minima 2 keping roti canai setiap malam. mungkin itu faktor kulit aku tak berapa nak cerah. nasib baik juga bulu dada masih sesedap rasa. halus2 sahaja tidak selebat mana. antara hobi aku dan rakan2 adalah memutar belit bahasa kerana mamak biasanya mudah keliru. antara ayat feveret adalah,

"aney, air kosong kurang manis."

"aney, nescafe ais, jangan panas sangat."

biasanya aney akan terdiam sebentar, muka berkerut2, hampir 5 minit baru dapat tangkap diri sedang dipermainkan. semasa mengira juga masih suka bermain main. hingga aney meragui kejujuran kami. ada yang sekejap kami katakan sudah bayar, kemudia bertukar jadi belum bayar. dan apabila aney tersebut naik angin, dengan lantang aku bersuara,

"tada tipu punya aney..kami sembahyang punya orang tau..."

dan dalam hati disambung,

"cuma subuh tadi di luar waktu tau.."

dan dengan mudahnya hati aney kembali lembut. dan menghebahkan pada rakannya yang masih marah pada kami,

"itu orang, 5 kali sembahyang punya..tada tipu punya."

terus perasaan ujub riak takbur menebal dalam nada. rasa mahu tampal di belakang baju, cogankata "saya sembahyang punya orang tau, tada tipu punya." semalam rasa mahu lebih mesra dengan aney. wong bertanya pada aney.

"sudah kahwin belum?"

"SUDAH KAHWIN JUGA. SINI MALAYSIA KERJA, SANA ISTERI TINGGAL."

"ada anak?"

"ADA...DIA MAHU SATU ANAK, SAYA KASI SATU ANAK. SANA TINGGAL JUGA."

"sana isteri tinggal, anak satu saja, boleh tahan ka?"

aney dah mula senyum2...muka gatal dah menyerlah..dia jeling2 amoi keliling...dengan lantang suara garau aney menjawab,

"MANA BOLEH TAHAN!!!!"




status misi 30 kg: wong sudah hilang 22 kg. 8kg to go.
wong siri pengenalan.
wong misi 30kg.

35 comments:

oranglidi said...

first
?

oranglidi said...

sumpah lama x dpt first.

oranglidi said...

ok2. ak baru nk baca.

amaL said...

siol ah lidi! kacau aku!

amaL said...

man, ko mesti selalu main bulu dada aney tu kan?

KOMPEM!

@yuE said...

5....org kata no 5 tu bertuah...


kim salam kat aney...


cakap...


ailebiu..

@yuE said...

cisss...no 6 lak...


ok 5 bawak suey...no 6 bwk tuah..

Razman said...

oranglidi:
haha..cam siot..komen dlu bru baca..

pipi:
bukan takat maen, aku pintal2 buat tocang..then belai2..

@yuE:
kau nak layan tak aney tu? dia tak tahan...

Whoopz said...

Sesedap rasa ek bulu dada lu.. Bak cni gwa nak rasa sket.. Hahah..

soffya cik bulan said...

hakhak
geli2 je bc entry ni..hakhak

pakcik kordi said...

kkekeh....rela la pulak....bulan ni je...

cikgadis konfiuss said...

kenapa blog sedap dibaca?
geram eiii!

Judiene said...

kalo minum milo tetibe rasa masin2 tu pe benda plak?

aNiS tHe BumbleBee said...

hah hah hah hah! dan hah lagi!

Sang Karipap said...

Macham shaiton...tampal belakang baju? hahahaha

piNky LuCiA said...

hahaha.. boleh plak tanya soklan macam ni..

zahirlunatik said...

aney mmg celaka! die igt hidung die mancung,taik x hidung x banyak ke?

fndrocka said...

lawak kut kau pekenakan mamak tu..ni mesti dah biasa mesra2 dengan mamak

Razman said...

Whoopz:
sedap..rasa macam gula2 kapas. bezanya bulu mamak masin2 sikit.

soffya cik bulan :
makan kat mamak kau geli x?

pakcik kordi:
heh..abes bola tak makan mamak dah la..tak barat la kan..haha

cikgadis konfiuss:
jgn puji, kang aku tulis belakang baju lg..

Judiene:
sah peluh mamak...penambah perisa..tenaga tu garam..

aNiS tHe BumbleBee:
stop. ok, aku dah suruh berhenti.

Sang Karipap:
bru lah nmpk sikap mazmumah tu ditonjolkan..

piNky LuCiA:
eratkan silaturrahim...

zahirlunatik:
lagi banyak. leh masuk dua jari nak korek.

fndrocka:
1 malaysia bro..kena la mesra2..tak gitu?

hellioz said...

hamsap
gyahahahahah~

arif said...
This comment has been removed by the author.
yoro okino said...

adehh~~

haris yg hemsem said...

cacat kee aku klu aku ckp ko ni cacat???

Razman said...

hellioz:
hamsap ke sampah? blog sampah!!hahahaha... dah kena parang ke belom?

yoro okino:
knp? trase penah mkn blu mamak?

haris:
cacat. kalau kau cakp aku hensem takpe.

Hidemichi said...

cute la tu bergurau dgn mamak!

haris yg still hemsem said...

ooooo...

aku rela jadik cacat dri ckp ko hemsem wkakakakka

Frodo Baggins said...

mesti lu slu lena atas dada aney tu kan?
sama2 kicap!!! sama2 sangap!

BalqisShafiqa said...

salam ziarah.
mana aney tu boleh tahan.

Malaysia kan panas.
ramai amoi2 suka pakai baju 'yg sejuk, nak rasa lebih sejuk'.

Razman said...

Hidemichi:
cute gle siot...haha

haris yg TAK hemsem :
ada tertanam perasaan dengki dlm hati kau..haha

Frodo Baggins:
teringin juga..dibelai kelembutan bulu dada..

BalqisShafiqa:
kau taknak kawen dgn aney? kesian mereka...

Linglung said...

mcm cilake lu main2kan aneyy tuu..aneyy tu konpem2 la sangap derr..tinggal bini dah berbulan2

.rafiq. said...

mesra betul korg ngan aney.. mcm adik bradik..

hiro said...

aney, lu dgn mat bangla dtg malaysia satu kapal..haha

Razman said...

Linglung:
igtkan diorg bahagia dah urut2 roti canai, tak perlu urut nini dah.

.rafiq.:
aku sangkakan aney itu kau, maka aku cuba bermesra...

hiro:
kau mat bangla tu kan? haha

mira ellyna said...

hahaha entry sengal.
mana boleh tahan haha

Razman said...

mira ellyna:
haha..kau kena jaga2 lain klu g mamak..aney xleh tahan..